Wednesday, June 2, 2010

QUNUT NAZILAH: UntukMu Palestin

Bismillahirrahmanirrahim...

Semalam saya menunggu berita..tentang perkhabaran misi bantuan ke Gaza serta bagaimana situasi di Palestin kini. Sebagai umat Islam, kita cukup terasa kerana mereka saudara kita, cubit peha kiri peha kanan juga terasa. Darah mengalir lagi di bumi Palestin..kekejaman zionis Israel tidak dapat dikawal lagi, menunjukkan taring dan kekuasaan serta asyik menunjukkan kekuatan tidak berkesudahan. Saya berkeyakinan, bagi mereka pencinta keamanan dan keharmonian yang tinggi nilai kemanusiaan tanpa mengira bangsa, agama dan warna kulit akan bangkit menentang habis-habisan atas kekejaman dan kezaliman dari berterusan dilakukan oleh puak Israel.

Yakinlah...kita ada Allah Yang Maha Berkuasa, Maha Agung dan Maha Pencipta, maka kepada-Nya kita mohon pertolongan dan bantuan dan kepada-Nya jua kita berserah. Firman Allah SWT; ”Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia kepada-Nya aku berserah diri dan Dialah yang mempunyai Arasy yang agung” (Surah al-Taubah 9:129).

Alhamdulillah...semalam saya mendengar berita, individu, surau dan masjid serta keselurahan rakyat dipohon bersolat hajat agar kekejaman tentera Israel dapat dimusnahkan, kesejahteraan rakyat Palestin mendapat pembelaaan seterusnya moga urusan misi bantuan ke Gaza akan dipermudahkan dan juga agar rahmat Allah yang berterusan ke atas perjuangan umat Islam Palestin. Marilah kita sama-sama agar tidak putus berdoa serta bersolat hajat dan Qunut Nazilah usah dilupakan, bantulah kerana warga Palestin amat memerlukan doa dan bantuan yang tulus ikhlas daripada kita semua kerana mereka semua saudara kita, dan hanya lautan memisahkan antara kita dan mereka.

Qunut Nazilah: Doa Memohon Perlindungan Daripada Bala Dan Musibah, Serta Menangkis Kejahatan Musuh.

Maksudnya; ”Ya Allah, kami meletakkan Kamu di batang leher musuh kami dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan mereka. Ya Allah leburkanlah kumpulan mereka, kacau bialukan kesatuan mereka, cerai beraikan pakatan mereka, goncangkan pendirian mereka, hantarkan anjing-anjing Kamu ke atas mereka. Wahai Tuhan Yang Maha Gagah, wahai Tuhan Yang Maha Perkasa, wahai Tuhan yang bersifat murka. Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah...Wahai Tuhan yang menurunkan al-Quran. Wahai Tuhan yang menggerakkan awan, wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Ahzab, kalahkan mereka dan menangkan kami atas mereka..” Amin...

Anda dan saya...InsyaAllah amalkan segera, jangan bertangguh lagi kerana kita sudah tiada masa untuk berlengah, bersegeralah membantu mereka yang memerlukan. Mudah-mudahan Allah merahmati dan memberkati usaha kita semua...

Bertemu lagi...

No comments:

Post a Comment